آئین بدرقه‌ی ۳۶ نفر از فرزندان بهزیستی به کربلای معلی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در آئین بدرقه فرزندان بهزیستی به پیاده‌روی اربعین، گفت: فرزندان منتخب مقیم خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی خراسان رضوی که شامل ۱۵ دختر و ۲۱ پسر می‌باشند، از ۱۶ خانه فرزندان انتخاب شده و در قالب دو کاروان مجزا به کشور عراق جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند. کاروان اعزامی فرزندان خراسان رضوی در میان سایر استان‌ها معمولا بزرگترین کاروان است.

مسعود فیروزی در جمع فرزندان به اهداف پویش پیاده روی کربلا اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین فراتر از یک زیارت مذهبی، فرصتی برای خودسازی و کسب تجربه‌های بسیار است. اربعین فرصت مناسبی برای حسینی شدن نسل‌ها و اندیشه‌ها است. در پیاده روی اربعین، انسان‌ها از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، باهم زیسته و به تعامل می‌پردازند و این تجربه‌ای بی‌نظیر از برادری، همدلی و مهمان‌نوازی است و همه اینها به برکت خون اباعبد الله حسین (ع) است و بیانگر این است که آتش محبت اهل بیت(ع) سردی ندارد و روز به روز به تازگی و گرمی آن افزوده می‌شود.

وی افزود: فرزندان نوجوان بهزیستی در این سفر می‌آموزد که صبر و تحملش را بالا ببرد و فلسفه عاشورا را می‌فهمد و با باطن وقایع کربلا آشنا می‌شود. گام برداشتن با عشق برای رسیدن به بارگاه سیدالشهداء، روحیه خادمی و تواضع و پذیراییِ خالصانه مسائلی است که اخلاص را در نهاد نوجوان که به دنبال کسب تجربیات جدید و متنوع است، تقویت می کند.
آئین بدرقه‌ی ۳۶ نفر از فرزندان بهزیستی به کربلای معلی

 

کد خبر 115225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد